ترکیب فایل های PDF

بارها پیش آمده که بخواهیم دو یا چند فایل PDF و یا عکس را در یک برگ چاپ کنیم و یا جهت بایگانی برخی فایل های مشابه آن ها  را در یک فایل قرار داده تا بتوان بعدها از آن فایل استفاده کرد.

روش های زیادی برای این کار موجود است. که در اینجا می خواهیم یکی از بهترین و راحت ترین آن ها را برای شما توضیح دهیم.

جهت استفاده از این روش نیاز به نصب برنامه Adobe Acrobat X Pro می باشد.

این برنامه جهت ویرایش و تغییرات مورد نیاز روی فایل های PDF استفاده می شود.

همچنین با استفاده از این برنامه می توانید فایل های پی دی اف خود را به دیگر فرمت ها از جمله فرمت Word تبدیل نمائید.

با نصب این برنامه به راست کلیک شما چند گزینه اضافه می شود. که با استفاده از آن ها وقتی روی یک فایل قابل ویرایش مثل PDF و یا عکس و Word راست کلیک کنید یک سری امکانات جدید به شما می دهد تا بنتوانید این تغییرات را انجام دهید.

توجه داشته باشید این برنامه با برنامه Adobe Reader که فقط برای خواندن فایل های PDF استفاده می شود، فرق دارد

گاهی می خواهیم که مثلا یک فرم  که به صورت A4 طراحی شده است را در یک برگ A5 چاپ کنیم. و یا حتی کوچکتر و مثلا در یک برگ A4 چند نمونه از آن را چاپ کنیم.

یا گاهی می خواهیم دو یا بیشتر از دو فایل و صفحه از یک فرم را در یک برگ A4 چاپ کنیم مثلا وقتی می خواهید کارنامه دانش آموزان را به صورت A5 چاپ کنید و هر دو صفحه را در یک برگ چاپ نمائید.

و یا هنگامی که بخواهیم چند عکس را باهم در یک فایل PDF ترکیب کرده و آن ها را به صورت یک فایل درآورده و یا چاپ کنیم.

در تمامی موراد فوق می توان از این روشی که خواهد آمد استفاده کنید.

 
 

 

 

ابتدا باید برنامه Adobe Acrobat X Pro را نصب کنید.

دانلود و نصب برنامه Adobe Acrobat X Pro

رو لینک روبرو کلیک کرده تا به صفحه دانلود برنامه به همراه آموزش نصب آن هدایت شوید.

اگر برنامه را قبلا نصب کرده اید نیازی به دانلود نمی باشد.

 
 

 

 

نمونه چاپ فرم A5 روی برگ A4 به صورت همزمان

در ابتدا از فایل خود یک نمونه دیگر کپی کنید و در همان محل Paste کنید.

حال هر دو فایل را انتخاب کرده و روی گزینه زیر کلیک کنید. تا پنجره برنامه Adobe Acrobat باز شود

Combine files in Acrobat…

حال روی گزینه زیر کلیک کرده تا برنامه دو فایل را ترکیب کند

Combine

 
 

 

 

حال روی گزینه Save کلیک می کنیم تا این فایل جدید را به نام جدید ذخیره کنیم. البته اگر نخواهید این فایل ترکیبی را نگه دارید، میتوانید مستقیم به مرحله بعد بروید.

بعد از اینکه فایل خود را ذخیره کردید و یا در همان صورتی که فایل جدید باز است، روی گزینه چاپ کلیک کنید و یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید.

در پنجره Print اول پرینتر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Multiple کلیک کنید و سپس از منوی کشویی Page per sheet تعداد 2 را انتخاب کنید.

البته اگر تعداد صفحات فایل شما بیشتر باشد این عدد را بالاتر بگیرید و یا اگر بخواهید هنگام چاپ سایز برگه ها بازهم کمتر شود می توانید از اعداد بزرگتر استفاده کنید.

حال از قسمت Orientation افقی یا عمودی بودن برگه را انتخاب می کنیم.

و در آخر روی گزینه Print کلیک کرده تا فرم شما چاپ شود.

محصولات مرتبط

شاید برای خیلی از مدیران مدارس در اول سال این اتفاق افتاده است که برای تنظیم برنامه درسی و هفتگی مدرسه که در آن باید کلاس ها و دبیران خود را تنظیم کنند تداخل ها و مشکلات زیادی پیش آمده است.

با استفاده از این برنامه کافیست اطلاعات مدرسه خود، شامل دروس(16 مورد برای هر رشته-پایه) ، کلاس ها (31 مورد) و دبیران (90 مورد) را وارد کنید و سپس با مشخص کردن اینکه هر دبیر در چه روزهایی می تواند در مدرسه حضور داشته باشد، تا جایی که ممکن است از ایجاد تداخل و بهم ریختگی در برنامه هفتگی جلوگیری کنید و سریعتر این برنامه را مرتب و آماده کنید.

 

برنامه هفتگی مدارس نسخه 20.8- محیط اکسل

این فرم در برنامه اکسل باز می شود و شما بعد از وارد کردن اطلاعت ثابت سازمانی می توانید در ردیف های مختلف اطلاعات حواله خود را تایپ کرده و سپس اقدام به چاپ تک تک آنها بنمائید. در ضمن این اطلاعات را می توان ذخیره کرد در در صورت نیاز، مجدداً اقدام به چاپ آن ها کنید.
این فرم جهت حواله اشخاص حقوقی طراحی شده.

 

فرم حواله ساتنا- محیط اکسل

با استفاده از فایلی که در اینجا تهیه کرده ایم همه این کارها را به صورت کاملا اتوماتیک و براحتی خیلی بیشتر می توانید انجام دهید. نمونه هایی از فرم هایی که می توانید با این برنامه ( که در محیط اکسل طراحی شده و هر شخصی حتی بدون اطلاعات زیاد کامپیوتری می تواند از آن استفاده کند) و بدون وارد کردن چندباره اطلاعات آنها را تهیه کنید، می توانید مشاهده کنید.

 

بایگانی و فرم های مدرسه- محیط اکسل

با استفاده از این برنامه ما براحتی و با زدن چند کلید می توانید این کار را انجام دهید.

کافیست اطلاعات ملک مورد نظر خود را در قسمت مربوط به آن ثبت کنید و در مراجعات بعدی خیلی راحت آن را پیدا کنید.

این فایل را به همه مشاوران املاک پیشنهاد میکنیم.

 

ثبت املاک در بنگاه معاملات- محیط اکسل